آفتاب

آخرین قیمت ارز در بازار | قیمت دلار و درهم و یورو امروز در بازار

آخرین قیمت ارز در بازار | قیمت دلار و درهم و یورو امروز در بازار

آخرین قیمت ارز در بازار | قیمت ارز که در مه های اخیر بسیار دچار نوسان شده بود و دچار نگرانی اهل بازار شده بود، امروز آخرین قیمت ارز در بازار اعلام شده که طبق آن قیمت دلار....

بیشتر بخوانید : آخرین قیمت انواع ارز +جدول...
بیشتر بخوانید : آخرین قیمت دلار امریکا در بازار...
بیشتر بخوانید : چرا دلار گران شد؟...
برای آگاهی از اینکه نبض بهای دلار، یورو و درهم امارات به عنوان پرطرفدارترین ارزهای مورد معامله در بازار آزاد ارز کشور از ساعت 8 تا 18 چگونه می‌زند، می‌توانید رأس هر ساعت از میانگین قیمت خرید و فروش دلار آمریکا، یورو و درهم امارات در صرافی های مجاز اطلاع به دست آورید.
لازم به توضیح است، اطلاعات جدول فوق، برگرفته از سامانه ای است که بانک مرکزی در تیرماه 1390 راه اندازی و در چهاردهم تیرماه همان سال طی اطلاعیه ای، خطاب به کلیه صرافان کشور اعلام کرد: نظر به راه‌اندازی نرم افزار یکپارچه صرافی‌ها به اطلاع می‌رساند، بر اساس تصمیمات گرفته شده، سامانه مذکور به نام "سَنا" –SANA (سامانه نظارت ارز) ثبت شده‌ است. لذا کلیه صرافان کشور موظف به ثبت تمامی معاملات ارزی در سامانه "سَنا"هستند. گفتنی است، آمار و تراکنش‌های روزانه صرافی‌ها در سامانه مذکور ثبت و این بانک نسبت به بررسی آمارهای ارسالی لحظه‌ای اقدام می‌نماید و با صرافی‌هایی که از ثبت معاملات ارزی در سامانه سنا خودداری کنند، برخورد قانونی خواهد شد.
انتظارات دوگانه ارزی در ابتدای هفته
با توجه به رشد قیمت دلار در دو روز انتهایی هفته، عده‌ای از معامله‌گران ارزی باور دارند که روند افزایشی این ارز به ابتدای هفته جاری نیز سرایت خواهد کرد. از نظر آنها، بالا بودن تقاضا در این مقطع از سال نشانه‌ای از وضعیت متفاوت بازار است. در دو سال گذشته، بهمن ماه بیشتر با کاهش قیمت دلار همراه بود. در کنار این، آنها باور دارند، با ورود دلار به کانال 4 هزار و 600 تومان تقاضای فنی بیشتری وارد بازار شده است و این امر می‌تواند قیمت را با صعود بیشتری همراه کند. این در حالی است که گروه دیگری از معامله‌گران از جهت دیگری روند قیمت دلار را مورد توجه قرار دادند. بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، از نظر آنها، روز پنج‌شنبه قیمت دلار به سقف قیمت خود رسید و پس از آن در مسیر کاهشی قرار گرفت. روز پنج‌شنبه پس از ورود دلار به محدوده 4 هزار و 690 تومان، فروش‌های ارزی به شدت بالا رفت و قیمت در نهایت زیر محدوده 4 هزار و 650 تومان به کار خود پایان داد. از نظر معامله‌گران کاهشی، بازارساز نیز با قدرت در برابر شکست مرز 4 هزار و 700 تومانی مقاومت خواهد کرد و معامله‌گران در آستانه این سطح فروش‌های خود را افزایش خواهند داد.
نرخ مبادله ای دلار در بانک مرکزی کاهش یافت
بنا بر اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه چهاردهم بهمن ماه) با یک ریال کاهش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۳۶ هزار و ۹۴۹ ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۲۸۱ ریال کاهش نسبت به روز پنجشنبه ۵۲ هزار و ۱۷۶ و هر یورو با ۱۲۳ ریال افزایش ۴۶ هزار و ۳۰ ریال ارزش گذاری شد.
براین اساس هر فرانک سوئیس ۳۹ هزار و ۶۷۷ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۶۷ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۷۷۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۱۸۶ ریال، روپیه هند ۵۷۷ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۰ هزار و ۶۱ ریال، دینار کویت ۱۲۳ هزار و ۲۵۳ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۳ هزار و ۳۵۶ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۳ هزار و ۵۶۵ ریال، دلار هنگ کنگ ۴ هزار و ۷۲۴ ریال، ریال عمان ۹۶ هزار و ۸۹ ریال و دلار کانادا ۲۹ هزار و ۷۴۰ ریال قیمت خورد.
همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۵۶ ریال، لیر ترکیه ۹ هزار و ۷۹۳ ریال، روبل روسیه ۶۵۳ ریال، ریال قطر ۱۰ هزار و ۱۵۰ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۱۱۹ ریال، لیر سوریه ۷۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۳۲۱ ریال، ریال سعودی ۹ هزار و ۸۵۳ ریال، دینار بحرین ۹۸ هزار و ۲۶۱ ریال، دلار سنگاپور ۲۷ هزار و ۹۹۲ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۹۷ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۸۳۴ ریال تعیین شد.
نرخ یکصد درام ارمنستان ۷ هزار و ۶۸۱ ریال، دینار لیبی ۲۷ هزار و ۸۲۰ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۸۶۷ ریال، یکصد بات تایلند ۱۱۷هزار و ۲۹۳ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۵۰۵ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۳ هزار و ۹۲۴ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۴۷۰ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۸ هزار و ۷۶۰ ریال، منات آذربایجان ۲۱ هزار و ۷۳۲ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۱۸۷ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۳ هزار و ۷۰۰ ریال ارزش گذاری شد.

کد N1822015

وبگردی